Zdroj: http://hlinsko.chesspce.cz.az.azserver.cz/index.php?a=366  •  Vydáno: 5.6.2014 17:04  •  Autor: Jana Indrová

Finále KP 24.-25.5.2014, Kunětice

Naši borci hodnotí sami sebe, ještě chybí Jirka Šulc ...

Míša Ročňák :

První den jsme hráli 4 kola. Po prvních 2 kolech jsme měli oběd. K obědu jsme měli kuřecí stehno. Jakmile jsme dohráli 2 kola, měli jsme večeři. K večeři jsme měli něco na kari. Po večeři jsme šli na pokoj, kde jsme se dívali na hokej. Po hokeji jsme hráli aktivity a Kotěhůlky. Druhý den ráno jsme šli na snídani. Po snídani jsme šli opět hrát. Po 2 kolech byl oběd, tentokrát kuřecí řízek. Po obědě jsme měli trochu času a šli jsme na zmrzlinu. Poté jsme dohráli poslední kolo a po vyhlášení výsledků jsme jeli domů.

1. kolo jsem hrál s Ondrou a i když jsem mohl dvakrát ztratit dámu, tak jsme se ve vyrovnané koncovce dohodli na remíze.
2. kolo jsem hrál partii s Danielem Zemanem, ve které jsem přišel o koně a na to jsem prohrál.
3. kolo jsem hrál Lukášem Pavlíčkem, se kterým jsem hrál vyrovnanou partii až do doby, kdy jsem přehlédl vidle a prohrál jsem.
4. kolo jsem hrál s Vítem Brázdou v této partii jsem soupeři v koncovce dal vidle pěšcem na krále věž a na toto jsem vyhrál.
5. kolo jsem hrál s Erikem Žejdlíkem. V této partii byly soupeřovi i moje figury na mé polovině, tomu jsem mohl zabránit výměnou figur v centru, jelikož jsem to neudělal, tak jsem prohrál.
6. kolo jsem hrál s Rudolfem Junem. V této partii jsem měl i s figurou méně matový útok, který jsem nedotáhl až do konce, měl jsem jen pěšce navíc, v koncovce jsem přišel o dva pěšce a koncovku prohrál.
7. kolo jsem hrál s Kateřinou Dudlovou. V této partii jsem měl remízovou koncovku, naštěstí soupeřka hrála špatně a koncovku jsem vyhrál.

Vojta Říha :

1. kolo - jsem hrál s Grudmanem sicilku s c3, po dalších 15 tazích mám izoláka, ve výhodné pozici pro mě beru jezdcem na f7 a Grudman je na vzdání, ale nevyužil jsem příležitosti ho potrestat a v koncovce s figurkou míň se blbě hraje 0-1.

2. kolo - jsem zahájil s černými proti Nešporovi, hrála se Anglická, v nejasné pozici jsem udělal chybu a ztratil jsem pěšce. V koncovce se nic zvláštního nedělo takže 1-0.

3. kolo - mám bílé proti Tulisovi, hrála se pircova, z které jsem měl lepší pozici, ve střední hře jsem útočil na krále a v konečném důsledku jsem si měl vybrat kterého pěšce si mám vzít do koncovky a vzal jsem si toho nesprávného, soupeř se dokázal ještě ve věžové koncovce zaktivizovat proto 1/2.

4. kolo - s bílými proti Simonovi hrál jsem Ponzianiho a v 9. tahu mám dámu 1-0.

5. kolo - proti Žejdlíkovi s černými přijatý dámský gambit a vyrovnaná hra až do střední hry, kde se to vše poměnilo a zdálo se mi, že stojím lépe, jenže na šachovnici zbyl u každého jezdec a 5 pěšců 1/2.

6. kolo - proti favoritovi s bílými, hrála se výměnná Francouvská a on mě mohl v 8. tahu zabít, ale nevyužil toho a vše se povyměňovalo, koncovka byla asi lepší pro mě, ale bylo to složité, já jsem nabídl remízu a on ji vzal 1/2.

7. kolo - s černými proti Feltlovi hrála se sicilka a on se moc ukvapil s jeho útokem a nedával pozor na dámském křídle. Obětoval jsem pěšce za otevření sloupce c pro věžky. Po vynucených 10 tazích stál na prohru, šel do koncovky, kde já jsem měl 2 věže a 4 pěšce a on měl věž, střelce a 5 pěšců, ale byla to taková pozice, že se to nedalo za bílého hrát 0-1.

3,5 bodu ze 7 možných a 4. místo je za mě dost dobrý.

Ondra Novotný :

1. kolo jsem hrál s Míšou, dvakrát jsem mohl získat dámu, ale nevyužil jsem toho a tak to skončilo remízou v koncovce.

Ve 2. kole jsem hrál s Erikem Žejdlíkem, nechal jsem si dát vidličku a tak jsem prohrál.

3. kolo jsem hrál se Zemanem Danielem a dal jsem mu mat v zahájení.

4. kolo jsem zbytečně prohrál s Junem Rudolfem.

V 5. kole jsem hrál s Pavlíčkem Lukášem a prohrál jsem to.

6. kolo jsem vyhrál s Dudlovou na odšach.

Poslední kolo jsem měl vyhrané s Brázdou, ale remizoval jsem to.

Měl jsem 2,5 bodu, takže myslím, že jsem skončil špatně.

Jirka Šulc :

bude brzy doplněno ...

Kompletní podrobné výsledky všech kategorií jsou tady.

No a co mám vůbec dodat :-(. Jeli jsme do Kunětic s tím, že Vojta si jede dobře zahrát a zjistit, jestli se trénink projeví na hře; Jirka si to jel poprvé zkusit a měl za úkol hrát co nejlépe, soustředit se a bojovat; Ondra s Míšou měli jasný úkol - bojovat o medaile a s přehledem získat postup na MČech. První dva body jsme z mého pohledu splnili více než dobře. Vojta hrál velmi uvolněně, zkoušel si v praxi získané teoretické znalosti a jeho velkým úkolem bylo hrát aktivně nejen bílýma, ale i černýma a nenechat se zatlačit do zavřené hry. To vše se z větší části dařilo, jeho partie měly jiskru a Vojta má velkou pochvalu. Jirka se snažil ze všech sil, bojoval a soustředil se, výsledek není oslnivý, ale já jsem s ním celkem spokojená a Jirku taky chválím. No a Ondra s Míšou doslova vyhořeli. Snaha tady byla, ale ta už nestačí a ani jednomu z nich se nedařilo. Protrápili jsme se celým turnajem a světlých momentů bylo málo. Více jsme si řekli na tréninku a ještě znovu si projdeme všechny partie. Nicméně nemá cenu plakat nad rozlitým mlékem - jdeme dál a začínáme na každém turnaji od nuly, takže - hoši, bojovat !