Vyhledávání

Sociální sítě

Spolupráce a podpora

Kategorie: Aktuality, Ostatní turnaje jednotlivců

MČR mládeže, Kouty nad Desnou, 5.3. - 12.3.2016 - doplněny fotky !

Skvělý výsledek Ondry - 2. místo v Openu - moc blahopřeju a doufám, že výhra 2 000 Kč ho nakopne k tomu, aby se šachům konečně začal věnovat naplno :-). Hrál opravdu výborně a byla radost ho sledovat. Vojta - zatím nejlepší výsledek na MČR, takže spokojenost. Opět některé přivyhrané partie nedotáhnul do vítězného konce, ale nevadí, jsou to zkušenosti k nezaplacení. Maruška - velká snaha neudělat chybu na úkor bojovnosti. Škoda, z mého pohledu tomu chyběla jiskra - víc se opřít do hry, útočit, a nebát se. Výsledek není špatný, ale Maruška to umí i lépe. Šimon - výborné kombinace, mnohdy se trpělivě zachraňoval v horší pozici, ale bojoval a nakonec pěkný výsledek. Martin - poprvé na takovém velkém turnaji. Dělal zbytečné chyby, nedodržoval základní pravidla zahájení a pak na to bohužel prohrával. Když přežil zahájení bez ztráty pozice a materiálu, dokázal velmi pěkně zabojovat. Těším se na to, až své nově nabyté zkušenosti ukáže na turnajích. Celkově všem dětem pochvala a díky - užila jsem si to s Vámi :-)

První den

Maruška

V sobotu, 5. března začalo MČR v Koutech nad Desnou. Tak jsme ráno v 7:30 vyrazili. Na místo jsme dojeli brzo, cesta byla v pohodě :-) . Ubytovaní jsme na 2 pokojích po třech. Než přijel Šimon, hráli jsme stolní hry a když jsme byli kompletní, šli jsme na oběd. Ve 14:00 se hrálo 1. kolo. Myslím, že jsem mohla hrát aktivněji, ale vyhrála jsem. Po rozboru nás čekala večeře a teď už máme volno :-).

Martin

Když jsem hrál první partii, tak jsem tam udělal tři nebo čtyři chyby a na konec jsem prohrál. Potom jsem šel do pokoje a na chvilku si lehl, potom jsem se koukal na ostatní a potom jsem šel zase do pokoje. V našem pokoji je televize, čtyři obrazy, koupelna, tři postele, telefon, tři noční stolky, křesla a dva stoly.

Ondra

Cesta sem do Koutů nad Desnou trvala asi dvě a půl hodiny. Když jsme přijeli, tak jsme si šli vybalit. Po chvíli hraní společenských her byl oběd, po kterém následovalo 1. kolo. Hrál jsem s druhým nasazeným. Prohrál jsem to, protože jsem udělal začátečnickou chybu. Po rozboru s IM Davidem Kaňovským byla pauza, po které byla dobrá, ale studená večeře. Až článek napíše Šimon a Vojta, tak budeme hrát Activity, po kterých bude následovat Dixit :).

Šimon

Sice jsem se sem nedostal s ostatními (přivezl mě pan Urban), ale na pokoji jsem se ubytoval s Ondrou a Vojtou. První moment setkání nastal tehdy, když jsem přišel do pokoje za Janou, Maruškou, Martinem, Vojtou a Ondrou a uviděl jsem je hrát Cestu kolem světa za 80 dní. Sice jsem nehrál, ale užíval jsem si to, jako bych to hrál taky. Mimo jiné jsme se u toho dost nasmáli... Pak jsme šli na pokoje a následovalo první kolo, výsledky dopadly podle očekávání. Já jsem vyhrál tak tak se slabším soupeřem - v zahájení jsem obětoval pěšce, ale kompenzace za něj nebyla, a tak jsem musel dlouho bojovat, pak mě spasila oběť jezdce, která mi vynesla 2 pěšce a brutální  útok, který soupeřův král neustál. Snad se bude dařit i nadále všichni zabodují v příštím kole.

Vojta

Ráno jsme vyjížděli v 7.30 a dojeli v 11.00. Prvně následovala presence a seznámení s pokoji. Asi po 1 hodině za námi přišel Šimon. Asi okolo 14.00 zahájilo první kolo. Soupeř vzdoroval dlouho, dokonce chvíli měl lepší pozici, ale nakonec podleh aktivitě mojich figur. Večer budou následovat stolní hry, u kterých se určitě pobavíme. Zítra nás čeká druhé kolo už v 9.00, tak nám držte palce.

Průběžné výsledky najdete tady.

Druhý den

Vojta

Dnešní den začínal budíčkem v 7.00. Poté následovala snídaně, příprava a druhé kolo. Partie nebyla ničím zajímavá, a proto skončila remízou. Ani na rozboru jsme na nic nepřišli. Po napsání článku nás čeká výlet do bazénu v Šumperku, ale pojedeme bez Šimona, protože se všichni nevejdeme do auta. Večer bude přednáška a zítra dvojkolo.

Martin

Když mne Jana vzbudila, myslel jsem si, že na mne padá kámen, ale potom jsem se vzpamatoval, hned jsem věděl, co mám dělat, potom jsme šli na snídani. A potom jsem šel hrát. Prohrál jsem úplně zbytečně, vůbec jsem nehrál jak hraju normálně - prostě a jednoduše jsem špatně prohrál.

Šimon

Druhé kolo je za námi a já si říkám, že čas zde se nám už krátí... K moji partii: hrál jsem s soupeřem o 300 Elo slabším, ale hrál na mě výstavbu, kterou moc rád za černé nehraju... Ale postupně jsem získával víc a víc prostoru a lepší a lepší pozici. Nakonec to dospělo do kritického momentu, o kterém se domnívám, že jestli bych ho nezahrál dobře (- obětovat věž, tak to mohlo dopadnout naopak), tak jsem se mohl dostat pod tlak a do horší pozice.

Maruška

Dnes jsme vstávali neobvykle v 7:00 hodin. Po snídani následovala příprava a po přípravě 2. kolo. Dnes jsem hrála černými. Myslím, že celá partie byla vyrovnaná, ale v koncovce jsem udělala chybu. Po obědě se vylosovalo, kdo nepojede do bazénu, protože je nás 6 a do auta bychom se nevešli. Po večeři nás čeká přednáška.

Ondra

Dnes jsme měli nastavený budík na 7:00. Po snídani bylo 2. kolo, jež začínalo 9:00. V partii jsem vyměnil dámu za věž, koně a pěšce. Pak soupeř udělal chybu, na kterou jsem to vyhrál. Když všichni dohráli, tak jsme šli na oběd. Po chvíli odpočinku půjdeme do bazénu. Večer jako vždy budeme hrát společenské hry.

Třetí den

Dnes se opět vstávalo v 7:00. Po přípravě byla snídaně. Následovalo první z dnešních dvou kol. To jsem s přehledem vyhrál. Jelikož jsem dohrál jako první, tak jsem musel počkat na ostatní. V druhém kole jsem celou partii měl o pěšce méně, protože jsem měl pasivní pozici a tak jsem ho prostě odevzdal... V koncovce mi ale soupeř pěšce vrátil a nakonec udělal hrubku, po které se vzdal. S Šimonem jsme dohráli Národní OPEN jako poslední dva :). Dnes asi žádné spol. hry hrát nebume, jelikož jsme všichni unavení.

Maruška

Na dnešní dvojkolo se netěšil snad nikdo... Vstali jsme jako vždy v 7:00. Po snídani a přípravě začalo dnes 1. kolo, ale celkově už 3. V partii jsem si nevšimla ztráty pěšce a říkala si, že bez pěšce to ještě nějak půjde. Ale pak jsem přišla i o figuru a partii prohrála. Myslím, že ze začátku jsem měla pozici lepší. Když byli všichni po rozboru, naobědvali jsme se. A asi po hodině odpočinku už jsme sedali k šachovnicím po 4. Začátek mé partie byl šílený a nevěřila bych, že něco takového můžu vyhrát. Ale asi po 3 hodinách se soupeřka dostala do časové tísně a já vyhrála na čas, protože za 90 minut by se mělo odehrát 40 tahů a my jsme měly jen 27. Co budeme dělat až dopíšeme článek zatím nevíme :-)

Šimon

První a zároveň poslední dvojkolo soutěže připadalo na den 7. 3. 2016. Ráno jsme vstávali v 7.00. Moc se mi vstávat nechtělo, protože Ondra ponocoval a "nenechal" nás spát do půl jedenácté. Tak nějak jsem tušil, že dnes neuhraju 2 ze 2, ale dal jsem do toho maximum, a tak jsem docela spokojený s dnešním výsledkem. Ve 3. kole jsem dostal hratelného soupeře, ale bál jsem se ho, takže jsem hrál pasivně a nakoneec jsem prohrál. Ale v 5. kole to bylo veselejší, dostal jsem průměrného hráče, kterého jsem porazil až v koncovce, dohráli jsme jako poslední z Národního Openu, ani rozbor jsem nestihl... Snad se zítra zadaří všem.

Martin

Když jsem vstal, tak jsem se umyl, převlíknul a šel jsem na snídani a potom jsem šel hrát první partii, tak jsem dobře prohrál, to mne nevadilo, i když bod je bod (škoda). Potom jsem hrál druhou partii. V zahájení to nebylo jasné, ale v prostřední hře jsem to měl vyhrané a koncovka dopadla tak, že jsem to měl vyhrané, ale potom jsem udělal jeden jediný špatný tah a celá partie byla v háji ... Byla to škoda.

Vojta

Dnešek byl nejnáročnější den. První kolo jsem hrál s Nehybou. V pozici byla taktická oběť pěšců a po následném vrácení vznikla remízová koncovka. Poté byla delší pauza na oběd a odpočinek. V 15.00 začalo 4.kolo. Proti mému soupeři se mi hrálo špatně, protože se nepouštěl do bližších střetů. Prostě si počkal až udělám chybu. Dnešní den byl náročný sám o sobě, a proto nebudeme hrát žádné stolní hry. Doufám, že se všem bude dařiit minimálně jako do teď.

Čtvrtý den

Maruška

Už jsme tady 4. den a ani nám to tak nepřijde. Vstávali jsme opět v sedm a šli na snídani. Pak následovala příprava. 4. kolo jsem remizovala. Asi jsem měla víc útočit.  K obědu jsme měli bramborové knedlíky, špenát a maso. Po odpočinku byl čas na simultánku. Ale kvůli výletu do Losin jsme na hotelu zůstali jen 4. Všichni 4 jsme hráli s IM Biolkem. Remíza s ním mě potěšila. Na večeři jsme se bavili a čím, to už sem napíše autor :D

Ondra

Dnes jsme vstávali jako vždy a po přípravě, která mi v partii také trochu pomohla, bylo 5. kolo. To jsem se štěstím remizoval, protože soupeřka to mohla vyhrát. Teď mám ze všech nejvíce bodů, což mě těší :). Dohromady mám 3,5 bodu z 5 možných. Když jsem dohrál páté kolo, tak mi došlo, že už máme půlku za sebou... Následoval oběd a po chvíli odpočinku byla simultánka s IM Richardem Biolkem. Hráli jsme jenom čtyři. Jana s Martinem byli na výletě v ruční papírně Velké Losiny. Za chvilku budu mít rozobor dnešní a včerejší partie.

Martin

Když jsem hrál první partii, tak jsem udělal 2-3-4 chyby, stejně chyb udělal soupeř. Byla to bláznivá partie, ale na konec jsem vyhrál, juchů, juchů, hurá jo. Odpoledne jsem s Janou byl v ruční papírně v Losinách. Bylo to dobrý. Potom jsme přišli na pokoj a koukali jsme na Pána prstenů.

Vojta

Dneska jsem hrál klidnějšího Svešnikova, ale potom se moje figurky pustily do útoku a vzešel z toho věčný šach. Odpoledne jsme hráli simultánku a večer deskové hry.

Šimon

Dnes pro mne nastal den, kdy jsem tušil to, že mám šanci vyhrát... Rozehráli jsme stejné zahájení, na které připravoval Tůma Marušku, jenomže se něco zvrtlo, myslel jsem si, že moje pozice je tak dobrá, že bych mohl obětovat figuru za útok na soupeřova krále, jenomže můj soupeř našel variantu, která nebyla moc dobrá pro jeho obranu, ale já jsem ji nevyvrátil, takže jsem záhy prohrál.

Pátý den

Vojta

V partii jsem pořád stál lépe, občas i na výhru. Cestu k výhře jsem neviděl, a proto to skončilo remízou. Po obědě následoval bazén, u kterého jsem nebyl. Skončilo to pro ně trochu smolně, protože bazén byl až od 17.00 a oni tam byli už 15.30. Večer jsme se dívali na Pána Prstenů a den završila tématická přednáška FM Jiřího Tůmy.

Šimon

Dnes jsem se probral s pocitem, že bych dnes už opravdu měl vyhrát... Pak mi na pokoji kluci řekli, že se dověděli, že můj soupeř se nedostaví, takže jsem se zprvu zaradoval, ale zas taková výhry to nebyla, protože stejného soupeře jsem porazil na Czech Openu... Ale co, nemusel jsem nic riskovat, alespoň jsem měl volno a mohl jsem zanalyzovat partii s IM Bioklem ze simultánky.

Ondra

Den začal jako vždy. Partii jsem měl rozehranou dobře, jelikož papírově silnější soupeř neuměl zahájení. Tak jsem ho tam po chvíli utlačil a on se po hrubé chybě vzdal. Teď mám 4,5 bodu ze 6, což je podle mě zatím celkem dobrý výsledek. 4,5 bodu má teď celkem dost hráčů a tak bych následující kolo měl vyhrát abych jim trochu utekl :). Dívali jsme se na Pána Prstenů, také byla přednáška FM Jiřího Tůmy a teď toho Pána Prstenů snad už dokoukáme.

Maruška

Středa začala tak, že Martin slítnul z postele aniž by se probudil - v klidu si spal dál :-D . Přichystali jsme se a šli na snídani. Celou partii jsem opět hrála pasivně a prohrála. Odpoledne jsme měli v plánu jet do bazénu, ale když jsme přijeli (cca v 15:00 hod.), zjistili jsme, že otevřeno je až od 17:00. Tak jsme nakoupili a jeli zpět. Večer byla přednáška FM J. Tůmy na téma koncovky.

Martin

Když jsem šel na snídani, tak jsem se najedl a potom jsem šel hrát. Když jsem přemýšlel na začátku partie, tak soupeřka byla úplně na nervy "proč přemejšlí" ? si asi řekla, a nakonec jsem to vyhrál, byla to zajímavá partie. Když jsme šli na pokoj, tak jsem si lehl. Potom jsme jeli do bazénu a u bazénu jsme zjistili že je otevřeno od 5:00, tak jsme jeli zpátky. Potom jsme se koukali na Pána Prstenů. Potom byla přednáška pana FM Jiřího Tůmy.

Šestý den

Když jsme se nasnídali, šel jsem hrát sedmou partii. V začáteční hře jsem to měl prohrané, ve střední hře to bylo také prohrané a v koncovce to bylo remis, ale potom jsem udělal chybu a prohrál jsem. Byla to škoda. Odpoledne jeli Jana, Ondra, Vojta, Šimon a Maruška do bazénu. Já jsem zůstal na pokoji, protože jsem jet nechtěl.

Ondra

Sedmá partie se mi velmi povedla. Sice jsem na začátku partie daroval soupeři pěšce, ale pak jsem ho tam utlačil a on s tím nemohl nic dělat. Celkově se mi zatím velmi daří, jsem průběžně třetí J. Nás čekají jen poslední dvě rozhodující kola. Po obědě jsme jeli do bazénu, ale bez Martina, jelikož zůstal na pokoji. Když jsme přijeli, tak jsme se dodívali na druhý díl Pána Prstenů. Následovala večeře. Teď byla simultánka. Já a Martin jsme hráli s IM Petrem Piskem, Maruška, Šimon a Vojta hráli s FM Jiřím Tůmou. Dnes po dlouhé době budeme hrát společenské hry.

Maruška

Vzhledem k tomu, že v partii jsem měla v plánu útočit a Dámy se vyměnily asi v 7. tahu, moc spokojená nejsem. Partie skončila remízou. Po obědě jsme se vypravili do bazénu v Šumperku. Po večeři vyšel akorát čas na jednu hru hry Timeline a pak už byl čas na simultánku. Hrála jsem s FM Jiřím Tůmou a remizovala. Až všichni dohrají a všichni napíší článek, půjdeme hrát hry.

Vojta

Dnešní den začínal partií s Němcem. Po zahájení jsem soupeři chytil figuru a následně se vzdal. Potom jsme se Šimonem chodili po hotelu. Po obědě byl bazén, u kterého nebyl Martin. Před večeří jsme dokoukávali film a hráli Timeline. Poté byla simultánka s FM Jiří Tůmou.

Šimon

Dneska jsem hrál partii s Adamem Švandou, o které jsem si myslel, že mi dá trochu zabrat, jenomže partie skončila po hodině a soupeř naštvaně odešel... Pak jsem šel na rozbor a podívat se na ostatní a takhle se to opakovalo. Pak jsme šli na procházku, vrátil jsem hladový, a tak jsem si dal sušenky. Pak jsme šli na oběd a dohodli jsme se, že půjdeme na bazén, jakmile jsme se vraceli po cestě, uviděli jsme bouračku. Pak jsme šli na večeři a pak na simultánku. Teď půjdeme hrát Dixit.

Sedmý den

Martin

Když jsem vstal, tak jsem šel na snídani a po snídani jsem šel hrát. Začátek byl ještě dobrý, ale ve střední hře jsem to pokonil a na konec jsem to projel, byla to škoda. Odpoledne jsme hráli Activity a potom jsme se koukali na Pána Prstenů a potom jsme šli na večeři a potom jsme zase koukali.

Vojta

Dnešní partii jsem se pokoušel hrát na výhru. Bohužel soupeř vymyslel dobrou obranu a skončilo to remízou. Po obědě jsme hráli Activity. Potom následovalo dívání na Pána Prstenů. Večer byla přednáška, na které byl pouze Ondra a Šimon. Po přednášce půjdeme dokoukávat Pána Prstenů.

Maruška

Po přechodu do střední hry byla partie vyrovnaná, ale pak jsem něco nedopočítala a ztratila pěšce. Po přechodu do koncovky by soupeřka došla do Dámy. Partii jsem prohrála. Co jsme dělali odpoledne a po večeři sem psát nebudu, protože už je to tady napsaný 2x :D

Šimon

Dnes jsem sehrál partii, která mě mrzela, že jsem ji nebyl schopen vyhrát - měl jsem poziční výhodu, ale po přechodu do střední hry jsem zvolil špatný plán a pozice se velmi rychle rozpadla. Pak jsme se bavili o tom, co budeme dělat večer. Proběhlo hlasování, které rozhodlo, že napřed se bude hrát hra Activity a potom jsme se vydali na přednášku, která byla o tom, že by se pozice neměla vzdávat, pokud přijde myšlenka... A taky to bylo o šachové psychologii.

Ondra

Dnešní osmé kolo jsem nehrál moc dobře, ale i přesto jsem to remizoval. Při obědě bylo hlasování, co bude následovat. Nakonec jsme se dívali na poslední díl Pána Prstenů. Posléze byla zajímavá přednáška na téma "Kdy se vzdát a kdy bojovat". Přednášku měl IM Petr Pisk a byla velmi zajímavá. Teď už snad konečně dodíváme ten poslední díl.

No a je tady den poslední ...

Martin

Když jsem se nasnídal, tak jsem šel hrát. V zahájení jsem to měl dobré a ve střední hře už byl mat. Ten mat jsem dal já a to je můj konec prvního mistroství. Tři body je to docela dobré, ale já bych udělal víc bodů, kdybych víc přemýšlel.

Jídlo bylo výborné, jinak hotel byl super, bazén, restaurace, papírna a samozřejmě šachy.

Maruška

Dneska jsem si odpočinula. Měla jsem volno - bod zdarma. Po obědě nás čeká vyhlášení a cesta domů.

Celkově jsem si to tady užila. Jídlo bylo kromě brambor dobrý. Bazén byl taky super.

Vojta

Dnes byl poslední den, a proto se začínalo kolo o půl hodiny dřív. Partii jsem rozehrál dobře, ale potom jsem udělal pár chyb a partie skončila prohrou pro mně. Odpoledne bude vyhlášení a pojedeme domů.

Celkově: Turnaj se mi moc nepovedl, ale některé partie jsem si užil...

Šimon

Hrál jsem partii s panem Vodičkou, ze kterého jsem měl trochu respekt a bál jsem se ho, pak obětoval figuru a získal na tom pěšce a útok na mého slabého krále. Ale pak nastal zvrat, jakoby mi ta přednáška ze včerejška pomohla (byla o tom, kdy se máme vzdávat, a kdy bojovat dál) a dostal jsem se do dost prudkého protiútoku, který jsem korunoval obětí dámy. Pak jsem se dozvěděl, že jsem skončil lépe než podle nasazení, takže z mé strany: Turnaj se mi mohl podařit lépe, ale i tak jsem docela spokojený se svým výsledkem...

Ondra

Dnešní kolo jsem hrál na druhé šachovnici. Nejdříve jsem soupeřce úplně zbytečně daroval pěšce, ale pak mi soupeřka dala lehkou figuru a po chvíli se vzdala. Celkově jsem skončil druhý, takže jsem velmi spokojen. Ještě nás čeká vyhlášení a pak pojedeme domů.

Fotky z celé akce jsou tady.

print Formát pro tisk

Komentáře rss

, GRATULACE odpovědět

Velká gratulace Ondrovi-po špatném začátku výborný výkon,stříbrná medaile a zisk 150ELObodů-super turnaj.Ostatní v těžké konkurenci jen dobrý průměr a ztráty na ELO,jak se říká,střídavě oblačno,ale určitě jste si dobře zahráli a získali další zkušenosti.A užili jste si i další přednášky i mimošachové činnosti,tedy snad zdařilý turnaj.

, MČR odpovědět

Martin - super komentáře - dost jsem se nasmál, první turnaj tohoto kalibru

Maruška - standard, dobrá reprezentace

Ondra - asi dobrý, ale pořád je co zlepšovat 5... - gratuluji, perfektní, konečně, dobrá kondička v posledních osmi kolech 2...

Vojta - tak snad to cinkne příště... čas se krátí...

, 7.kolo-spokojenost odpovědět

Konečně vydařené kolo s vyjímkou Martinovy prohry.Martine,vzpomeň si ,jak jsi na lize krásně porazil Ďuriančíka a stejně koncentrovaně odehraj poslední dvě partie a věřím,že Ti přibudou 2 body.Je třeba zabrat ,máte před sebou poslední dvě kola a kromě Ondry máte co dohánět na ztracených ELObodech,bylo by dobře to do konce turnaje aspoň srovnat.K tomu vám v Hlinsku všichni držíme palce.

, Postřehy odpovědět

Vždycky se těším na "reprtáže", abychom věděli, co se v Koutech děje 9 !

, ad Mertin odpovědět

Martine jen se drž, já Ti držím palce. Děda

, MČR odpovědět

Díky za přiblížení atmosféry z Koutů.Samozřejmě na dálku držím palce a sleduji na chess results.Gratuluji k prvním ,možná i podle švýcara skoro povinným bodům Vojty ,Marušky i Šimona.Naopak zase Ondra s Martinem narazili na hodně těžké soupeře,v dalších kolech by měli taky bodovat.Jak píšete o těch chybách,tak je radši nedělejte a nebudete muset o nich psát.Lépe se mi bude číst o výhrách.