Vyhledávání

Kategorie: Aktuality, Ostatní turnaje jednotlivců

MČR 2015, Kouty, 7. - 14.3.2015

7.3.2014

Dnes začíná MČR v Koutech a my už jsme na místě, bohužel jen ve třech - já, Vojta a Maruška - bez Patrika, který měl jet původně s námi. Za chvíli bude zahájení, od dvou se hraje první kolo. Pokoje máme letos super, oběd byl výborný a tak zatím vypadá vše růžově. Držte pěsti Vojtovi a Marušce !

Tak máme za sebou první kolo a Maruška i Vojta vyhráli :-)

A takhle to vidí oni :

Maruška

Do hotelu jsme dojeli v sobotu (7. 3.) kolem 10:00. Jako 1. nám na recepci dali čipové karty, které slouží místo klíčů. Po "vyplazení se" s kuframa nahoru jsme vše vybalili.

Cca půl hodiny před zahájením prvního kola se konalo zahájení, kam šla pouze paní učitelka :D.

Ve 14:00 hodin se konalo 1. kolo. Já jsem dohrála asi za 1 a půl hodiny. Když jsem skončila s partií, šla jsem na rozbor k J. Tůmovi, kde jsem se dozvěděla, že kdyby hrála soupeřka lépe, bylo by to dost zajímavé a komplikované. Největší chyba byla, že jsem vyvinula příliš dlouho jezdce na sloupci C. Naštěstí pro mě zkončila partie výhrou pro mě.

Vojta

Okolo 10. hodiny jsme dorazili do Koutů. Pokoje se rovnají 1. třídě.

Hrála se královská indická s g3. Ve střední hře pozice byla vyrovnaná, poté soupeř začal zmatkovat s figurkama  a do pozice se zamotal, což pro mě znamenalo 2 figury za věž. On udělal ještě pár dalších chyb a vzdal se.

Večer mě čekal ještě jeden zápas s krkovičkou, ve kterém jsem také zvítězil. 2:0

8.3.2015

Máme za sebou druhý den, šachově o něco málo horší, ale jinak nám je fajn.

Maruška

Přesto, že jsem se na dnešek vyspala dobře, partie pro mě skončila prohrou. - Největší chybou, nebo rozhodujícím okamžikem byla ztráta kvality. Po odehrání 2. kola, po rozboru (opět s J. Tůmou) a po testech nás čekal bazén v nedalekém Šumperku.

Vojta

Dnešní den jsme zahájili docela chutnou snídaní. Okolo 8 hodiny přišel Jirka Tůma připravit nás na zápas. Hrála se sicilská hra s c3, soupeř přesně padl do mé přípravy. Celou partii jsem měl navrch, ale v poslední části partie mě neposlouchal jezdec a místo aby skočil na c6, aby partii vyhrál, skočil na f3 a partiii zremizoval.

9.3.2015

Maruška

Dnešní partie byla zajímavá, i když jsem měla téměř od začátku partie o pěšce méně. Asi po 2 a půl hodinách a po 20 tazích partie skončila remízou. Po odpolední simultánce (s R. Biolkem) byl čas se projít. Po večeři máme čas a chystáme se na přednášku. Pak méme v plánu dívat se na seriál. :-)

Vojta

Dneska byla snídaně menší než včera, ale stačilo to. Opět po snídani příprava na soupeře a šlo se do nich.

Hra se vyvíjela bez problémů. V přechodu ze zahájení do střední hry se mně podařilo vyměnit jeho nejlepší lehkou figurku za mého jezdce. Tuto výhodu jsem se snažil uplatňovat, bohužel špatné rozestavení mých pěšců a vyměnění mé nejlepší figurky mi vyneslo jen remízu.

Asi hodinu a půl po rozboru byla simultánka s IM Richardem Biolkem. Už od začátku partie jsem cítil, že to bude velký boj. Partie byla plná léček a chytáků, ale nakonec skončila nerozhodně 1/2.

10.3.2015

Maruška

4. partie začala přesně podle přípravy (a taky skončila (až na remízu, která v plánu nebyla)). Z 18 tahů partie bylo 14 z nich příprava, 4 vymyšlené. Remízu navrhla soupeřka.

Dnešní 2. kolo pro mě bohužel znamenalo 3. remízu v řadě. Největší chybou byla pozdní rošáda a přechod do koncovky.

Vojta

Partie č. 1 - Soupeř mě svými počátečními tahy zaskočil. Hra spěla k vyrovnané pozici, ale po soupeřově oběti na h3 bylo vše jiné. Nenašel jsem jak to ubránit a figuru jsem vrátil. Potom mi soupeř vybral další pěšce, to už byl konec.

Partie č. 2 - Nehrálo se nic pro mě neznámého. Sice soupeř zkoušel útok, ale dobře jsem rozestavil bránící figury a ve vhodném okamžiku pozici otevřel. Vše hrálo v můj prospěch (čas a figurky). Nevěděl jsem jak mám pozici dále zlepšovat, tudíž jsme se shodli na remíze.

11.3.2015

Maruška

Ze začátku povedená partie by měla být remíza, ale protože jsem "slepá" partie pro mě znamenala prohru.

Po obědě a menším odpočinku jsme se opět vydali do bazénu v Šumperku.

Vojta

V dnešní partii jsem měl chuť si zaútočit. Obětoval jsem d pěšce za útok. Potom byla i korektní oběť  střelce na e6, kterou jsem však špatně spočítal a nezahrál. Partie se hrála dál. Možná to ještě šlo zremizovat, ale s takovým časem, bohužel. Dneska jsme oba dva prohráli, ale snad to bude lepší.

12.3.2015

Maruška

Celá partie byla vyrovnaná, až na konci jsem to zkazila... . Překvapení bylo, že přijely mamky :-). Po obědě jsme se byli projít. Po večeři nás čekala simultánka, kde jsem si spravila chuť - remíza s L. Vlasákem.

Vojta

Dnes jsem musel vyhrát, ale zahájení se mi vymklo z rukou a k tomu mě začala bolet hlava, tak jsem to dal za remízu.

Po partii jsem šel na pokoj  a čekalo na nás překvapení. Přijely obě mamky. Po obědě jsme šli na procházku k sjezdovce. Potom jsme si dali společně s Jiřím Tůmou zákusky. Večer mamky odjely. Okolo sedmé hodiny byla simultánka s FM Lukášem Vlasákem, kterou jsme oba zremizovali.

13.3.2015

Maruška

Po dlooooooouhé době se mi podařilo vyhrát. Protože odpoledne to na procházku nebylo, rozhodli jsme se zahrát si téměř všechny hry, co jsme s sebou měli: Scrable, Activity, Dobble, Kde leží Honolulu, Taroky. :-) Po večeři nás čekal film. Od 19:00 byla přednáška FM J. Tůmy. Za všechno může Slávek !!!

Vojta

Ze zahájení byla vyrovnaná pozice, ale ztratil jsem pěšce a kvůli němu prohrál. Po dopoledním boji jsme hráli asi 4 hodiny společenské hry. Za všechno může Slávek !!!

14.3.2015

Maruška

Poslední 9. partie pro mě znamenala opět výhru. Naštěstí pro mě si soupeřka nechala chytit dámu na a1. Po obědě si sbalíme, půjdeme na vyhlášení a pojedeme domů.

Celkově jsem se sebou spokojena..., na to, jak jsem hrála uprostřed turnaje. Děkuju Jiřímu Tůmovi za přípravy a rozbory. :-)

Vojta

Partie probíhala podle přípravy. Celou partii stojím na výhru dokonce jsem byl 3x vyhraný. Prostě nemám štěstí.

Bylo to náročné a ještě se mně nedařilo. Příště to snad bude lepší.

print Formát pro tisk

Komentáře rss

Zasílate odpověď ke stávajícímu příspěvku (zrušit).

Jméno
Kontrola captcha
Text
b i url img code   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

, Shrnutí odpovědět

1) Splněno - Vojta to vzal vážně a v neděli přišel (napůl zlomený) a dopomohl statečnému torzu B alespoň k remíze...

2) Splněno - neslavili jsme absolutně nic (Vojta, Maruška, A, B)

3) Nebudeš chtít vrátit polovinu peněz od pořadatelů (Vojto?) - Podle mě jsi hrál partie jen do poloviny...(ono se to zase obrátí a někdy, něco vyhraješ...) Maruška závěr vcelku dobré včetně sedmé (až na ten konec - stanou se horší...)

4) Ad pátek 13.3.2015= šťastný den - Přiznávám se, za všechno můžu já, jenom já 7 Čekal jsem, že se vzepřou a udělají pravý opak - to, že takhle dobře poslouchají - je super - teď to naučit ještě některé "dospělé". Jo a otevírám si věštírnu - ta bude vynášet - tak kdo bude první?

, Maruška 5. kolo odpovědět

Ahoj Maruško!
Moc pěkně rozehraná partie v 5. kole! - škoda že jsi to nedotáhla a v 9. tahu vyměnila svého parádního střelce g5 za Jh6, který vůbec soupeřce nehrál! Mělo přijít 9.dxe5 dxe5 10.Db5+ c6 11.Dxe5 a získáváš minimálně figuru! Diagram posílám i s variantami Jance na email....ještě se podívám i na tu koncovku - myslím, že to bylo i přes nestejné střelce vyhrané....

icon odpověděl(a)

Ahoj, dívali jsme se na to - byla to partie plná nevyužitých možností. Pro Marušku spousta poučení pro příště a škoda půlbodu. Dnes to mají oba těžké, tak uvidíme, jak se jim zadaří.

, - odpovědět

1) Hlavně si dobře zatrénujte a připravte... Rozhodující 10. kolo bude v neděli 2

2) Ať Vás nenapadne vozit medaile...(k tomu ještě slavit v neděli případnou záchranu - to by vypadalo...).

3) Proč Vojto bereš remízy, v době, kdy začíná být partie zajímává (to u mě jsou místa, kdy se dostanu z "oblíbených" zahájení (pokud se dostanu) a začínám něco tvořit (čekám na chybu soupeře))? V obou dvou partiích - z mého laického pohledu - jsi měl navrch.

Jinak ať se daří ALESPOŇ jako dosud a v NEDĚLI (9:48) na viděnou!!!

icon , Díky odpovědět

za přání :-) a za držení palců

, pozdrav z Vracova odpovědět

Taky vás na dálku sleduju a držím palce!

, Kouty odpovědět

Vše nej k MDŽ ženské části výpravy,
a ať ty mršky figurky pro příště lépe poslouchají...
1 1

, I Vojta má bod. odpovědět

Gratulace,Vojto výborný výkon ,už jsem moc nevěřil,že to dokážeš vyhrát.Jen tak dále pokračujte oba dva.

, 1.výhra odpovědět

Sleduji parttie Marušky i Vojty on-line,gratuluji Marušce k 1.bodu ,Vojta zatím bojuje a stojí spíše remizově než na výhru, čeká ho ještě těžký boj.